نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2439
-
الف
+

مراسم گرامیداشت استاد «محمد سعید مشعل» در هرات برگزار شد

از بیست و دومین سالروز درگذشت استاد محمد سعید مشعل٬ در هرات گرامی داشت شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، مراسم یادواره استاد مشعل با حضور مقامات دولتی، فرهنگیان، هنرمندان، نویسندگان، شاعران و بزرگان افغانستانی در هرات برگزار شد.

عبدالقیوم رحیمی والی هرات٬ یادبود از چهره های برجسته و ماندگار هرات (به عنوان یکی از شهرهای بزرگ خراسان قدیم) را امری مهم و ارزشمند دانست و گفت که استاد مشعل، شخصیت دانا در عرصه هنر و فرهنگ افغانستان بود.

جاوید ضرغام٬ آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: استاد مشعل احیا کننده مکتب هنری هرات در صدسال گذشته بوده است.

از سوی دیگر شماری از فرهنگیان و اهل ادب و هنر هرات در گفتگو با باختر یادبود و گرامی داشت از بیست و دومین سالروز درگذشت استاد محمدسعید مشعل را ابتکار و اقدامی ارزشمند دانستند.

استاد محمدسعید مشعل٬ از رجال و شخصیت های بزرگ و ماندگار افغانستان بود که خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی انجام داده است.

مینیاتوری و تذهیب سالون نگارستان بهزاد در هرات نیز از آثار و دسترنج استاد مشعل و شاگردانش است که تا امروز نوازشگر چشم ها است و آدمی را به حیرت وا می دارد.

احمد شعیب بهراد سرپرست ریاست دفتر والی هرات می گوید: برنامه یاد بود از شخصیت استاد محمد سعید مشعل و ارج گزاری به کارنامه هنری و فرهنگی شان، براساس توجه خاص مقامات محلی روی دست گرفته شده است که شامل چاپ صد نسخه از آثار نقاشی و میناتوری استاد مشعل، راه اندازی همایش یاد بود مقام شان و معرفی ابعاد شخصیت استاد محمد سعید مشعل می باشد.

استاد مشعل در سال 1376 ه ش به عمر 84 سالگی در هرات چشم از جهان هستی فرو بست. 

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر